Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Kako bi znali da svi kotači na Vašem vozilu dobro koče, u SPID – ovom servisu stavljamo ih na valjke i mjerimo silu kočenja, te utvrđujemo da li na istoj osovini kočnice koče podjednako. Ako ne koče to znači da Vas vaše vozilo pri svakodnevnom kočenju u prometu zanosi u jednu stranu, a kod naglog kočenja u kritičnim situacijama to može biti pogibeljno. Ovdje je vrlo bitan i vizualni pregled, jer naši iskusni majstori mogu na osnovu debljine, izbrazdanosti i vanjskog ruba diska utvrditi da li su kočni elementi na vozilu potrošeni.

Kao odgovorni stručnjaci osim upozorenja možemo Vam ponuditi kompletnu uslugu. Osim zamjene u SPID servisu možemo obaviti i potrebnu obradu – tokarenje, posebnom strojnom obradom.

 

Tokarenje diskova

Tokarenje diska

Tokarenje diska

Izmjena disk pločica jedan je od češćih zahvata na autu, jer je njihovo trošenje nužnost. Trošenje je posljedica abrazije – struganja disk pločica o disk, a ovisi o stilu vožnje, te kvaliteti i stanju diska i pločice. Agresivni ih vozači mogu istrošiti u manje od 10.000 km, a kod umjerenih mogu izdržati i 100.000.

Prosjek je 50.000 km, a tada se disk pločice moraju promijeniti. SPID -ovi stručnjaci sugerirat će Vam da za sigurnu vožnju nije dovoljno promijeniti samo disk pločice, već je potrebno obraditi (istokariti) i diskove ili ih zamijeniti novima.

Naime, struganjem disk pločica o disk, troše se pločice, ali dolazi i do brazdanja diska. Ukoliko prilikom promijene zamijenimo samo disk pločice, one će nalijeći na neravnu površinu diska i tada će se kočenje vršiti samo rubovima, a ne cijelom površinom, što za posljedicu ima loše kočenje i brže trošenje novih disk pločica.

 

Tokarenje bubnjeva

Tokarenje bubnja

Tokarenje bubnja

Bitno je znati da manji automobili sa slabijim motorima, sprijeda imaju diskove s pločicama, dok na stražnje obično ide bubanj s kočnim oblogama, tzv. paknama. Kod automobila iz srednje klase gotovo je uobičajeno da svi kotači imaju diskove s pločicama, ali i noviji automobili iz niže klase sa snažnijim motorima.

Kod kočenja puno važniju ulogu imaju kočnice na prednjim kotačima nego na stražnjim, naročito kod manjih automobila, pa se stoga na manjim vozilima često stavljaju upravo bubanj kočnice.

Bubanj kočnice imaju određene nedostatke, ali i prednosti pred diskovima.

Bubnjevi ili doboši pouzdaniji su za rad ručne kočnice, a mana im je što se puno više pregrijavaju od diskova.

 

Bubanj kočnice isto kao i disk kočnice, rade na načelu – trenja, pa se stoga i bubanj kao i disk mora po potrebi poravnati-istokariti, a to je ujedno i najjeftiniji vid popravka kočnog mehanizma.