Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Tehnički pregled je djelatnost od općeg interesa, a obvezan je radi provjere tehničke ispravnosti svih motornih i priključnih vozila.

Svako vozilo mora proći tehnički pregled, jednom godišnje i to u mjesecu isteka registracije vozila ( za nova vozila 24 mjeseca).

Ukoliko želite pripremiti svoje vozilo za tehnički pregled i biti sigurni u njegovu tehničku ispravnost, s punim povjerenjem možete se obratiti SPID-ovim servisnim stručnjacima koji će učiniti kontrolu ispravnosti Vašeg vozila, te svojim stručnim savjetima sugerirati popravak ili zamjenu dotrajalih, neispravnih ili oštećenih dijelova.

Priprema vozila uključuje:

 

Kontrolu signalizacije i podešavanje visine svjetala

Podešavanje svjetala

Podešavanje svjetala

Svjetlosni i signalni uređaji na vozilu osiguravaju sigurnu vožnju u svim vremenskim uvjetima, ali je važno da su oni ispravni i dobro usmjereni. Ukoliko niste u mogućnosti sami provjeriti da li Vam rade žarulje na svim svjetlima to će učiniti naši djelatnicii, a da Vaše vozilo tijekom vožnje ne bi zasljepljivalo vozila koja Vam dolaze u susret, izvršit ćemo podešavanje nagiba i dužine svjetlosnog snopa prednjih farova pomoću posebnog instrumenta – regloskopa.

 

Kontrolu prednjih i zadnjih kočnica

Provjera kocnica

Provjera kocnica


Kako bi znali da svi kotači na Vašem vozilu dobro koče, u SPID-ovom servisu stavljamo ih na valjke i mjerimo silu kočenja, te utvrđujemo da li na istoj osovini kočnice koče podjednako. Ako ne koče to znači da Vas vaše vozilo pri svakodnevnom kočenju u prometu zanosi u jednu stranu, a kod naglog kočenja u kritičnim situacijama to može biti pogibeljno. Ovdje je vrlo bitan i vizualni pregled, jer naši iskusni majstori mogu na osnovu debljine, izbrazdanosti i vanjskog ruba diska utvrditi da li su kočni elementi na vozilu potrošeni.

 

Kontrolu kakvoće tekućine u kočnicama

Kočiona tekućina zbog svojih specifičnih svojstava (higroskopnosti), podložna je apsorpciji vlage iz zraka. Povećanjem postotka vlage u kočionom ulju smanjuje se njegovo vrelište što je vrlo opasno jer se kočnice puno brže pregrijavaju nego sa novim uljem. Upravo zato kod naglih i dugačkih kočenja dolazi do prijevremenog prijelaza kočione tekućine iz tekućeg u plinovito stanje što izaziva propadanje papučice kočnice i moguće tragične posljedice. Isto tako vlaga u kočionoj tekućini uzrokuje koroziju koja može oštetiti komponente sustava, na što su posebno osjetljivi automobili sa ABS kočnicama. Stoga serviseri SPID-a vrše mjerenje i ukoliko količina vlage prelazi propisane vrijednosti odmah ju mijenjaju.

 

Kontrolu ispušnih plinova (Eko-test)

Eko test

Eko test

Ako vozilo ne udovoljava kriterijima na eko testu ono neće moći proći tehnički pregled dok se ne otklone nedostaci koji izazivaju takvo stanje.Preporuka SPID-ovih majstora je da auto dođe na testiranje zagrijan i “propuhan”. Preporučujemo da se neposredno prije dolaska na ekotest, autom provezete otvorenom cestom, punim gasom. Nakon propuhivanja na velikom broju okretaja, zacrnjenje se može smanjiti i čak do tri puta, za razliku od auta koji je dovežen na mjerenje neposredno nakon vožnje po gradskim ulicama.

 

Kontrolu ovjesa

Ovjes vozila sastoji se od 3 glavna dijela: amortizera, opruge i gume. Naši majstori ispitat će ispravnost sve tri komponente, jer samo njihova potpuna ispravnost osigurava dobro prijanjanje gume s cestom. Amortizeri i opruge izloženi su kiši, prašini i soli što može uzrokovati koroziju i oštećenja i upravo zbog toga potrebno ih je kontrolirati na vrijeme kako bi se spriječila veća oštećenja.